تقلید یا خلاقیت

برای اولین مقاله قصد داریم تا به موضوع “تقلید یا خلاقیت” دربخش کسب و کارهای اینترنتی بپردازیم.

این روزها که تجارت الکترونیک بیش از هر چیزی جای خودش رو در زندگی روزمره ی ما باز کرده، باعث شده تا سیل عظیمی از افراد به این سمت کشیده بشن و قصد راه اندازی کسب و کارشون رو داشته باشند. اما نکته ی مهمی وجود داره که قبل از شروع باید به اون پرداخته بشه.

اینکه از کجا باید شروع کرد؟ چطور میشه مثل برند ها و کسب کارهای موفق به اوج رسید؟

بعضی ها به این فکر می کنند که در کمترین زمان، به نتیجه ی مطلوب خودشون برسند. و اینطور میشه که در یک حلقه ی تکرار و یا همون تقلید قرار میگیرند.

بعضی ها هم به فکر خلاقیت و ایده پردازی می افتند و یک راه جدید رو ابداع و در پیش میگیرند.

برای مثال، در بخش فروش اینترنتی، همه ما با شرکت ها و سایت های موفقی نظیر: دیجی کالا و یا بامیلو و .. آشنایی داریم. حالا به نظر شما اگر یک فرد و تیمی بخواد چنین سیستمی رو راه اندازی کنه، باید از کجا شروع کنه؟ بره و دقیقاً از همه نظر خودش رو شبیه این سایت ها بکنه؟

حتماً دیدید بسیاری از افراد رو که از نام های مشابه و حتی ظاهر تم های مشابه این کسب و کارها استفاده کردند، فقط و فقط به امید اینکه راه طولانی ای در یک شب طی کنند..

و اما در مقابل، تیم ها و کسب و کارهایی تصمیم گرفتند که بدون تقلید، با عملکردی جدید راه خودشون رو پیدا کنند و به موفقیت برسند.

شاید دروهله ی اول، تقلید و یا همون پیش روی در یک ایده ی از قبل ثبت شده کار به ظاهر تضمین شده ای باشه اما موفقیت چشمگیری در آینده نخواهد داشت. این رو تجربه ثابت کرده. چرا که شخصی که به دنبال پیش روی در ایده های سایر افراد هست خودش هیچ ایده ی جذابی برای کارش نداره و یک قدم عقب تر از شخص موفق همیشه باید راه بره و این یعنی، عقب بودن در تمام مراحل کسب و کار.

اما، شخصی که ایده ی جدیدی رو ثبت می کنه، شاید در روزها وماه های ابتدایی به نتیجه ی مطلوب خودش نرسه اما با گذشت زمان باعث به وجود اومدن یک خط جدید، روش جدید و یک سیستم جدیدی میشه که بعداً سایر افراد تمایل پیدا می کنند تا از اونها پیروی کنند:) و این یعنی دیده شدن در کسب و کار.